Algemene voorwaarden

Het Rooversnest, te Riel (versie 1.0 oktober 2023)  

 

Terminologie  
Gast: een persoon die bij Het Rooversnest heeft gereserveerd en verblijft en als zodanig is aangemeld.  
Hoofdgast: de persoon die bij Het Rooversnest heeft gereserveerd. De hoofdgast dient ouder dan 18 jaar te zijn en is verantwoordelijk voor zijn/haar medegasten.  
Beheerder: de persoon die als eigenaar van Het Rooversnest, of namens de eigenaar van Het Rooversnest de ruimte beheert.  
Derden: iedere andere rechtspersoon die geen gast, beheerder of eigenaar is.  
Reservering: een bevestiging van de reserveringsaanvraag door Het Rooversnest te Riel.  
Annulering: Het herroepen of ontbinden van de definitieve reservering binnen de daarvoor geldende termijn of een no-show ten tijde van de reservering.  

 

1.     Het Rooversnest 
1.1   Het Rooversnest is beschreven in de website www.hetrooversnest.nl. Deze website is met de grootste zorg samengesteld maar er kunnen verschillen zijn tussen de op de website gepresenteerde tekst en/of foto’s en de actuele situatie in Het Rooversnest ten tijde van het bezoek door de gast(en). Er kunnen door de gasten geen rechten worden ontleend aan dergelijke verschillen.  
1.2   Het minimum verblijf in Het Rooversnest is één nacht. In de vakantieperiodes en/of in de zomermaanden kan er een afwijkend minimum verblijf gelden. Indien de gast meer dan 7 nachten wenst te verblijven, dient de gast voorafgaand aan de reservering contact op te nemen met de verhuurder voor akkoord.  
1.3   Het Rooversnest is 24 uur per dag toegankelijk en beschikt over een eigen afsluitbare ingang.  
1.4   Rusttijden zijn van 24.00 uur – 07.00 uur.  
1.5   Roken is niet toegestaan in de binnenruimte. Roken is buiten wel toegestaan.  
1.6   Huisdieren van gasten zijn niet toegestaan in/bij Het Rooversnest, tenzij anders overeengekomen tussen de gast en beheerder.  
1.7   De kamers zijn geschikt voor twee personen. Indien gewenst kunnen naast twee volwassenen ook nog twee kinderen in dezelfde ruimte verblijven.  
1.8   Inchecken van 15.00-21.00 uur, uitchecken uiterlijk 11.00 uur. Latere incheck in onderling overleg mogelijk.  
1.9   De gasten kunnen hun auto parkeren op de oprit voor Het Rooversnest. Er zijn twee parkeerplaatsen beschikbaar schuin voor de garage. Parkeren voor de houten poort die toegang geeft tot de tuin is niet toegestaan en dient te allen tijde toegankelijk te blijven. Parkeren geschiedt op eigen risico.  
1.10  Gasten dienen een vaste woon- of verblijfplaats te hebben  
1.11  Gasten dienen de instructies van de beheerders op te volgen  
1.12  De beheerders kunnen gasten, bij overtreding van de algemene voorwaarden en/of het huishoudelijk reglement of bij ongepast gedrag met onmiddellijke ingang de toegang tot Het Rooversnest ontzeggen en/of weigeren, zonder nadere mededeling en opgaaf van redenen en zonder restitutie van verblijfskosten.  
1.13  Gasten van Het Rooversnest dienen zich te houden aan het huishoudelijk reglement dat hen bij reservering online wordt verstrekt en dat tevens in de ruimte ter inzage ligt.  
1.14  Het Rooversnest is ingeschreven bij de kamer van koophandel onder nummer 89414365.  

 

2     Tarieven  
2.1   De tarieven zijn inclusief gas, water, elektriciteit en verwarming. De tarieven zijn inclusief BTW en toeristenbelasting.  
2.2   De tarieven zijn exclusief kosten van een annulering- en/of reisverzekering en/of andere kosten.  
2.3   Tarieven van Het Rooversnest zijn steeds vrijblijvend en geschieden onder voorbehoud van tussentijdse wijzigingen.  
2.4   Alle vermeldingen op de website van Het Rooversnest (www.hetrooversnest.nl) worden geacht te goeder trouw te zijn verstrekt en geschieden steeds onder voorbehoud van tussentijdse aanpassingen. Het Rooversnest is niet aan kennelijke fouten op haar website gebonden.  
 
3      Reservering en Betaling 
3.1   Reservering is online mogelijk via onze website www.hetrooversnest.nl.
3.2   De reservering is pas definitief na betaling van uw reservering.  
3.3   De totale verblijfskosten kunnen gelijk bij de online reservering worden overgemaakt op de bankrekening van de beheerder.                                                                                                                       

3.4   Indien de gast wil afwijken van de betaling zoals gefaciliteerd middels de website, kan contact worden opgenomen met de beheerders.                                                                                                       

3.5   Betaling dient altijd bij het inchecken worden voldaan. Indien de ruimte voor een langere periode wordt gehuurd dient betaling minimaal één week vooruit te geschieden. Betaling kan contant of per overboeking worden voldaan. 

 

4      Annulering 
4.1   Er kunnen zich omstandigheden voordoen waardoor het geplande verblijf bij ons wordt geannuleerd of afgebroken. Tot 7 dagen voor het verblijf kan de boeking/reservering kosteloos worden geannuleerd. Bij annulering tussen 6 en 2 dagen voor het geplande verblijf brengen wij 50% van het reserveringsbedrag in rekening. Bij annulering binnen 24 uur voor jullie verblijf brengen wij het volledige bedrag van de reservering in rekening.  

4.2   Na aankomst annuleren of gedurende het verblijf vroegtijdig vertrek zal de gehele verblijfsperiode (bevestigde totale reissom) in rekening worden gebracht.  

4.3   Annuleringen kunnen alleen per email via welkom@hetrooversnest.nl worden doorgegeven.  

4.4   Het Rooversnest heeft steeds het recht meer dan 7 dagen voorafgaande aan de datum van aankomst definitieve reservering zonder opgaaf van redenen in te trekken. Reeds betaalde voorschotten worden zonder kosten gerestitueerd aan de hoofdgast. 

 

5      Schade  
5.1   De gast dient zich naar behoren te gedragen en de accommodatie te gebruiken overeenkomstig aan de door Het Rooversnest of de eigenaar/beheerder gegeven gebruiksinstructies.  
5.2   De hoofdgast is wettelijk aansprakelijk voor de door hem of zijn medegasten aan de accommodatie of de daarin aanwezige zaken toegebracht schade.  
5.3   Een schadegeval (beschadiging, verlies, vermissing en/of diefstal) dient door de gast direct aan de eigenaar of de beheerder te worden gemeld. Reparatie- en of vervangingskosten dienen door de gast onmiddellijk aan de eigenaar/beheerder op diens eerste verzoek te worden vergoed.  
5.4   Bij verlies of anderszins niet retourneren van sleutels van Het Rooversnest worden alle hieruit voortvloeiende kosten bij de hoofdgast in rekening gebracht. Hoofdgast verplicht zich binnen 14 dagen na het versturen van de onderbouwde factuur deze te voldoen.  
5.5   Bij het niet inleveren van de sleutels bij het uitchecken is de hoofdgast verplicht de sleutels binnen 2 werkdagen aangetekend aan de eigenaar van Het Rooversnest te versturen. 

 

6        Klachten  
6.1    De gast is steeds gerechtigd zijn grieven middels een klacht aan Het Rooversnest voor te leggen. Het Rooversnest dient een klacht steeds adequaat en met bekwame spoed te behandelen, aldus dat de klacht naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid wordt behandeld.  

 

7       Overmacht  
7.1    In geval van overmacht, zowel van blijvende als tijdelijke aard, is Het Rooversnest gerechtigd de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden of tijdelijk op te schorten zonder dat de gast aanspraak op nakoming en/of schadevergoeding kan doen gelden. Onder overmacht wordt onder meer, doch niet uitsluitend verstaan: oorlogsgevaar, oorlog, opstand, molest, stakingen, boycot, storingen in het energiecircuit, in het verkeer of transport, maatregelen van overheidswege, schaarste aan grondstoffen, natuurrampen en voorts alle omstandigheden, buitengewone weersomstandigheden, overlijden van een van eigenaren of naaste familieleden e.d. waaronder gehele of gedeeltelijke nakoming van de overeenkomst naar redelijkheid en billijkheid niet van Het Rooversnest kan worden gevergd. 

 

8      Aansprakelijkheid  
8.1   Het Rooversnest kan niet aansprakelijk worden gehouden voor door de gast of derden ten gevolge het verblijf in de accommodatie geleden schade; de gast vrijwaart Het Rooversnest tegen aanspraken dienaangaande. Het Rooversnest is niet aansprakelijk voor storingen in en om de accommodatie zoals storingen en uitval van stroom en watervoorzieningen en technische installaties, niet of ontijdig aangekondigde bouw- en/of wegwerkzaamheden in de nabijheid van de accommodatie.  
8.2   Het Rooversnest kan slechts aansprakelijk worden gehouden voor schade die is te wijten aan de grove schuld of de nalatigheid van de eigenaar/beheerders.  
8.3   Onverminderd het in 8.1 en 8.2 bepaalde is de aansprakelijkheid van Het Rooversnest, indien en voor zover Het Rooversnest uit enige hoofde ter zake de gebruikersovereenkomst in rechte aansprakelijkheid wordt gehouden, steeds beperkt tot directe schade en is elke vorm van gevolgschade uitgesloten. De aansprakelijkheid van Het Rooversnest is voorts steeds beperkt tot het maximumbedrag dat de verzekeraar van Het Rooversnest in het voorkomende geval zal uitkeren.  
8.4   Het Rooversnest aanvaart geen aansprakelijkheid voor letsel aan personen en/of schade, verlies of diefstal van eigendommen van de gebruikers.  

 

9     Privacy  
9.1  Hiervoor verwijzen wij u naar onze Privacy Voorwaarden. Kijk onderaan op onze website.  

 

10     Slotbepaling  
10.1  Voor zover in regels van internationaal privaatrecht niet anders bepaald, is op de onderhavige voorwaarden uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Niet‐Nederlandstalige gasten worden geacht akkoord te zijn met de algemene voorwaarden opgesteld in het Nederlands.  
10.2  Alle geschillen voortvloeiende uit de gebruikersovereenkomst of deze voorwaarden zullen in eerste aanleg worden beslecht door de bevoegde rechter in Nederland, voor zover de regels van internationaal privaatrecht niet anders bepalen.  
10.3  Geen van de partijen kan haar rechten en verplichtingen aan derden overdragen voor zover in de onderhavige voorwaarden niets anders is bepaald.  
10.4  Indien en voor zover enige bepaling in de gebruikersovereenkomst en de onderhavige voorwaarden nietig mocht blijken, blijven de overige voorwaarden in stand en wordt het nietige artikel aldus geacht te zijn geconverteerd dat het in overeenstemming met de kennelijke bedoelingen van partijen wordt gebracht.